fbpx
0

Koszyk

Sport

ZALETY TRENINGU SIŁOWEGO👊👊

By 29 września 2017 No Comments

Zalety treningu siłowego👊👊

-Mineralizacja kości👊👊
W Australii lekiem na osteoporozę jest…… Podnoszenie ciężarów 🙂 Osoby starsze dostają zalecenie od lekarza, aby zacząć trenować siłowo. Efekty są wręcz genialne i poprawę widzi się już u po około miesiącu systematycznych treningów. Najlepsze wiec co możesz zrobić dla swojej babci to kupić jej sztangę 😉 Sam trenuj siłowo, aby twoje kości były twarde i nie ulegały złamaniu podczas uprawianiu sporu lub podczas wywrotki na zimowym śliskim chodniku.

-Regeneracja i wzrost hormonów anabolicznych👊👊
Trening siłowy powoduje wyrzut testosteronu oraz hormonu wzrostu. Pozwala to poprawić regenerację podczas pomiędzy treningami. Dodatkowo poprawia libido (zarówno u kobiet, jak i mężczyzn 😉 ) Wymienione wcześniej hormony pozwalają podkręcić przemianę materii oraz spłać tłuszcz. Nie prawda jest tym samym, ze trening siłowy ogranicza wzrost, wymienione hormony powodują wręcz odwrotny skutek.

-Balans strukturalny👊👊
Jeżeli jesteś krzywy, to wynika, to bardzo często, z tego, ze jedna strona twojego ciała jest słabsza od drugiej. Trening siłowy pomaga naprostować zaburzony balans i poprawić funkcjonowanie twojego ciała.

-Podwalina do innych zdolności motorycznych👊👊
Siła współodpowiedzialna za naszą szybkość, koordynację, moc, za wytrzymałość, a nawet za precyzję i nasz stan zdrowia ( badania potwierdzają, że osoby z dużą siłą i mięśniami żyją dłużej)

-Rekrutacja jednostek motorycznych👊👊
Poprzez trening siłowy twój organizm i mięśnie uczą się efektywniej pracować. Oznacza to, ze ciało chce wykonać ruch, jak najmniejszym pokładem energii tym samym uaktywnia lub zmniejsza ilość nerwów, które odpalają włókna mięśniowe po to, aby ruch był jak najbardziej ekonomiczny.

-Wzrost masy mięśniowej👊👊
Poprzez wzrost masy mięśniowej twoje ciało wygląda jędrniej, bardziej sportowo.Wzrasta twoja samoocena.

-Poprawia pewność siebie👊👊
Poprzez trening siłowy i podnoszenie ciężkich rzeczy wzrasta twoja pewność siebie. Czujesz się silniejszy i masz większe zaufanie do swojego ciała.

-Poprawa prace serca👊👊
Jak pokazały badania systematyczny i odpowiedni trening siłowy prowadzi w dużym stopniu do poprawy ogólnej kondycji fizycznej i pomaga wzmocnić mięsień serca, chroniąc go jednocześnie przed codziennym stresem. American Heart Association (AHA)

-Redukuje objawy stresu👊👊
Poprzez wyrzut endorfin i spełnienia spowodowanego podnoszeniem ciężkich rzeczy trening siłowy poprawia samopoczucie i jest dobrym antydepresantem.

WADY👊👊
-Źle rozplanowany i zbyt mocny może doprowadzić do przetrenowania i zmęczenia układu nerwowego.

-Wykonywany jedynie na małych ciężarach i w długich seriach spina mięśnie i powoduje brak elastyczności. Zadbaj o treningi w pełnych zakresach ruchów, o treningi na zmiennej ilości powtórzeń oraz o mobilność i rolowanie ciała

-Wykonywany zbyt często wraz ze źle poprowadzonym ruchem będzie niszczył stawy. Zadbaj o to aby koś nauczył cie poprawnego wykonywania ćwiczeń siłowych.

DO SZTANG MOI DRODZY

Artur Jobda

About Artur Jobda

Leave a Reply