fbpx
0

Koszyk

DietaPsychologia

JAK BUDZIĆ SIĘ BEZ KAWY -_- -_- -_-

By 26 maja 2018 No Comments

JAK BUDZIĆ SIĘ BEZ KAWY -_-_-_

Dzisiaj szybkie porady jak obudzić się bez kawy. Kawa, mimo że jest najpopularniejszym napojem pitym chyba w każdym kraju o poranku, może okazać się problematyczna. Kawa, w przypadku chorób autoimmunologicznych, potrafi nasilać atak naszego organizmu na tkanki, a w przypadku gdy mamy problemy z nadnerczami wpędza nas w problem jeszcze głębiej (w dzisiejszych stresujących czasach to bardzo duży problem) Wiąże magnez w naszym ciele, zmniejsza absorpcie żelaza, bywa problematyczna dla żoładka. Wszystkie te powody mogą sygnalizować nam, że kawa nie będzie dla nas dobrym wyborem. Oczywiście nie demonizujmy kawy, bo ma również dużo zalet, jednak o tym, kiedy indziej. Dzisiaj sposoby na pobudkę bez kawy :)

ZNAJDŹ ŚWIATŁO

Melatonina, czyli hormon snu wydziela się, gdy zapada ciemność. Gdy nastaje mrok, nasze ciało produkuje więcej melatoniny, a gdy staje się jasno to jej produkcja i stężenie w mózgu spada. Dobrym pomysłem od razu po wstaniu jest wyjście na dwór lub rozświetlenie pokoju, o ile nie macie złych skojarzeń z Mamą wchodzącą rano do pokoju i budzącą Was do szkoły przez zapalenie światła :P

WEŹ CHŁODNY PRYSZNIC

Zimna woda doprowadza do redukcji komponentów w Waszym mózgu odpowiedzialnych za uczucie zmęczenia i ospałości. Dodatkowo pobudza krążenie i układ nerwowy stawiając Was w gotowości. Jako ciekawostkę dodam, że zimny prysznic podnosi nam przemianę materii i dostajemy darmowe spalone kalorie.

WYPIJ SZKLANKĘ WODY MINERALNEJ

Około 60% naszego ciała składa się z wody. Podczas snu, mimo że nie wykonujemy praktycznie żadnego ruchu również się pocimy. Dodatkowo woda jest potrzebna do prawidłowych procesów oddychania ( zwróćcie uwagę ile wydechów robicie podczas snu nie pijąc nawet szklanki wody, śpiąc 8 godzin-kilka tysięcy). Nawet niewielkie odwodnienie powoduje problemy z koncentracją i osłabienie. Kawa ze względu na swoje właściwości diuretyczne pogłębia odwodnienie, więc dużo lepszą opcją będzie szklanka wody wysoko mineralnej typu Muszynianka. Pamiętajcie, aby pić w ciągu dnia, by pozostać nawodnionym i skupionym.

ZJEDZ WYSOKO TŁUSZCZOWE ŚNIADANIE

Jeżeli Twoje śniadanie składa się z białego pieczywa lub płatków na mleku to będziesz rano i w dalszej części dnia łaził jak zombie. Doprowadza to do dużego skoku cukru i wpędza nas od rana w stan hipoglikemii. Nasze ciało ze względu na duże stężenie kortyzolu (hormonu, który nas wybudza) nie toleruje dobrze dużych ilości węglowodanów. Jajecznica z boczkiem, omlet lub węglowodany, ale połączone ze źródłem tłuszczu i białka to dobra opcja, jeśli czujesz się rano po śniadaniu senny. Bywa, że jest to dużo lepsze śniadanie, które dodatkowo da nam sytość i nie doprowadzi do sytuacji gdzie będziemy, mimo zjedzonego śniadania, głodni po 2 godzinach.

BĄDŹ FIZYCZNIE AKTYWNY OD RANA

Jeżeli od razu po wstaniu siadasz przed komputer lub do biurka, to Twoje ciało nie ma powodu, aby się obudzić. Stężenie adrenaliny jest niższe niż w momencie ogłaszania wyników Mam Talent, więc nie dziw się, że czujesz się ospale. Aktywność powoduje lepszą cyrkulację krwi oraz lepsze dotlenienie mózgu. Jeżeli zdarzyło Ci się kiedyś trenować rano, to wiesz, że na cały dzień masz zapewnioną dużo lepszą koncentrację, lepsze samopoczucie i więcej energii. Również poprzez pobudzenie hipokampu (części mózgu odpowiedzialnej za zapamiętywanie i uczenie się) pomoże Ci skuteczniej zapamiętywać.

SŁUCHAJ MUZYKI

Nie ma nic lepszego rano niż odpalenie muzyki. Jeżeli masz trening o poranku to świetnie nada się Metallica z rana, lub jeżeli chcesz mieć lepszy humor, to puść sobie Don’t worry be happy ;) Muzyka dodatkowo aktywuje w naszym mózgu chęć do ruchu ( założę się, że nie raz potupywaliście nóżką, gdy w głośnikach leciał Wasz ulubiony kawałek ;) )

 

źródło obrazka: https://polki.pl/dieta-i-fitness/zdrowe-odzywianie,dieta-przy-zespole-chronicznego-zmeczenia,10409760,artykul.html

Artur Jobda

About Artur Jobda

Leave a Reply