fbpx
0

Koszyk

Dieta

MOJE SUPLEMENTY: PROBIOTYKI馃憤馃憡馃挭

By 6 pa藕dziernika 2017 No Comments

MOJE SUPLEMENTY: PROBIOTYKI馃憤馃憡馃挭

Zakupy w Next-Level.pl 馃憤
KOD PROMOCYJNY:JOBDA5

Mimo 偶e oczy wszystkich sportowc贸w my艣l膮c suplement diety wspomagaj膮cy ich form臋 sportow膮, ma obraz w g艂owie puszki kreatyny lub bia艂ka to probiotyki s膮 absolutn膮 podstaw膮, jak膮 powinni艣my suplementowa膰 raz na jaki艣 czas jako sportowcy. Sam po sobie zauwa偶y艂em po kuracji probiotykami zdecydowanie lepsz膮 regeneracj臋 i samopoczucie po ci臋偶kich treningach. Co ciekawe du偶o lepiej toleruj臋 produkty mleczne oraz orzeszki ziemne, po kt贸rych mi膮艂em kiedy艣 potworne rewolucje 偶o艂膮dkowo-jelitowe. Spokojnie m贸g艂bym Mie膰 koron臋 i nazywa膰 si臋 kr贸lem sedesu 馃槢 Mimo, 偶e przyj臋艂o si臋, ze sportowcy to tytani, kt贸rych nie ima si臋 nawet fala tsunami to oko艂o 60 procent (wed艂ug u艣rednionych danych) sportowc贸w dotykaj膮 problem ze strony uk艂adu pokarmowego.

Dlaczego w sporcie akurat probiotyki ?? 馃憤馃憡馃挭

Jak to powiedzia艂 Bill Rodgers, marato艅czyk: 鈥濿i臋cej maraton贸w jest wygrywanych lub przegrywanych w przewo藕nych toaletach ni偶 za sto艂em鈥 Kto艣, kto sko艅czy艂 w krzaczkach podczas biegu lub zawod贸w wie jak wa偶ne, jest zadanie o swoje flaki 馃槈 Niestety ci臋偶ki wysi艂ek fizyczny nie sprzyja kondycji naszego uk艂adu pokarmowego. Sport bardzo mocno obci膮偶a nasz uk艂ad pokarmowy w tym i jelita. Powoduje to stany zapalne i zubo偶enie flory jelitowej. Konsekwencj膮 mog膮 by膰 takie problemy ze strony przewodu pokarmowego jak:

-Dyskomfort 偶o艂膮dkowo jelitowy podczas trening贸w lub zawod贸w
-Gorsza wydolno艣膰 fizyczna
-Senno艣膰
-Zamulenie zwi膮zane z problemem przetrawienia pokarmu przez organizm
-Gazy i zaleganie pokarmu d艂ugo po zjedzeniu posi艂ku
-Zgaga i pieczenie w 偶o艂膮dku jak i w jelitach
-Odbijanie z wyczuwaln膮 woni膮 zjedzonego pokarmu
-Biegunka podczas startu w zawodach lub podczas treningu
-Wzd臋cia
-B贸le brzucha
-Nudno艣ci i wymioty
-Krwawienie z przewodu pokarmowego
-Kumulacja antyoksydant贸w w organizmie kt贸re uszkadzaj膮 kom贸rki i nie pozwalaj膮 na skuteczn膮 regeneracj臋 po treningow膮.

Wszystko to b臋dzie mia艂o prze艂o偶enie na s艂absze wyniki sportowe ,oraz utrudnione przygotowania i start w zawodach. Wiele bada艅 klinicznych wykaza艂o przydatno艣膰 i zalety stosowania probiotyk贸w w sporcie.

Zalety probiotyk贸w w sporcie, kilka bada艅 : 馃憤馃憡馃挭

鈥 Lamprecht. i wsp. dowiedli skuteczno艣膰 podawania probiotyku wieloszczepowego w uszczelnieniu bariery jelitowej oraz
zmniejszaniu stanu zapalnego u wytrenowanych m臋偶czyzn

鈥 Gleeson i wsp. wykazali, 偶e podawanie probiotyk贸w skr贸ci艂o czas trwania zaka偶enia g贸rnych dr贸g oddechowych u oko艂o 36% ludzi aktywnych fizycznie w por贸wnaniu z osobami przyjmuj膮cymi placebo.

鈥 West i wsp. podawali probiotyki i placebo osobom aktywnym fizycznie. Dowiedli, 偶e przyjmowanie probiotyk贸w wi膮偶e si臋 ze skr贸ceniem czasu trwania zaka偶e艅 g贸rnych dr贸g oddechowych i zmniejszeniem cz臋stotliwo艣ci wyst臋powania dolegliwo艣ci ze strony przewodu pokarmowego.

鈥 Clansy i wp. wykazali, 偶e podawanie probiotyk贸w wspiera艂o prawid艂owe funkcjonowanie limfocyt贸w T co wi膮za艂o si臋 ze zwi臋kszon膮 odporno艣ci膮 za wyst膮pienie zaka偶enia

鈥 Kekkonen i wsp. przeprowadzili badanie na 141 marato艅czykach. Podawano im probiotyk przez okres 12 tygodni. Przez ca艂y okres obserwacji liczba dni, w kt贸rych sportowcy odczuwali dolegliwo艣ci ze strony przewodu pokarmowego
wynios艂a 2,9 w por贸wnaniu z 4,3 u os贸b przyjmuj膮cych placebo.

鈥 Martarelli i wsp. wykazali wzrost st臋偶enia antyoksydant贸w w surowicy krwi os贸b aktywnych fizycznie przyjmuj膮cych profilaktycznie probiotyki.
Modulacja flory jelitowej przy pomocy probiotyk贸w u ludzi aktywnych fizycznie:

Artur Jobda

About Artur Jobda

Leave a Reply