fbpx Skip to main content

Koszyk

TRENING SI┼üOWY VS CARDIO ­čĹŹ­čĹŐ­čĺ¬
Co b─Ödzie lepsze na spalanie tkanki t┼éuszczowej? Trening si┼éowy, czy mo┼╝e kojarzony z topniej─ůcym t┼éuszczem, cardio ???
Prawd─Ö m├│wi─ůc, ┼╝adna aktywno┼Ť─ç fizyczna nie spala zbytnio tkanki t┼éuszczowej w trakcie jej wykonywania. Na utrat─Ö t┼éuszczu maj─ů wp┼éyw inne aspekty ni┼╝ tylko sam w sobie czas aktywno┼Ťci. Cz┼éowiek wa┼╝─ůcy oko┼éo 70 kg spali mniej wi─Öcej 100 kcal (obrazowo mniej ni┼╝ 1/3 torebki ry┼╝u) na p├│┼étora kilometra biegu. W jednym kilogramie t┼éuszczu znajduje si─Ö oko┼éo 7000 kalorii, wi─Öc by┼éoby konieczne przebiegni─Öcie 110 km, aby spali─ç jeden kilogram t┼éuszczu. Na pewno nasze stawy i mi─Ö┼Ťnie nie by┼éyby zadowolone z takiego dystansu i mogliby┼Ťmy to przep┼éaci─ç kontuzj─ů, pomijaj─ůc ju┼╝ ogromne zm─Öczenie.
Du┼╝o lepszym rozwi─ůzaniem b─Ödzie trening z ci─Ö┼╝arem, dodatkowo na wy┼╝szym t─Ötnie (trening FBW, trening crossfit). Podczas takiej aktywno┼Ťci budujemy mi─Ö┼Ťnie, kt├│re spalaj─ů kalorie nawet w spoczynku ze wzgl─Ödu na to, ┼╝e jest to bardzo mocno metabolicznie aktywna tkanka, kt├│ra, aby istnie─ç, potrzebuje do tego energii, czyli kalorii. Dodatkowo uwra┼╝liwiasz mocno receptory na insulin─Ö, kt├│re powoduj─ů, ┼╝e lepiej Tw├│j organizm zaczyna radzi─ç sobie z w─Öglowodanami oraz wzrasta poziom hormon├│w takich jak lipaza i hormon wzrostu, kt├│re mobilizuje organizm do si─Ögania do rezerw t┼éuszczowych, w celu regeneracji zasob├│w energetycznych oraz zniszcze┼ä mi─Ö┼Ťniowych wywo┼éanych treningiem oporowym. Ka┼╝dy z nas odnotuje benefity, je┼╝eli zadba o odpowiedni─ů kompozycj─Ö cia┼éa, z tkank─ů mi─Ö┼Ťniow─ů na odpowiednim poziomie! Ka┼╝dy kilogram mi─Ö┼Ťni spala oko┼éo 70 kalorii na dob─Ö, ka┼╝dy kilogram t┼éuszczu spala jedynie 4 kalorie dzienne.
Mi─Ödzy innymi dlatego, ┼╝e po trzydziestym roku ┼╝ycia spadaj─ů poziomy hormon├│w anabolicznych w ciele (takich jak mi─Ödzy innymi testosteron u m─Ö┼╝czyzn), ┼éatwiej przybieramy na wadze. Przez spadek tych hormon├│w tracimy mi─Ö┼Ťnie i zaczynamy ty─ç, gdy┼╝ jest du┼╝o mniej tkanki, kt├│ra by pali┼éa kalorie. Trening Si┼éowy/Interwa┼éowy to doskona┼ée narz─Ödzia do pozbycia si─Ö t┼éuszczu!!!
Czy trening cardio to bezużyteczne narzędzie? Nie do końca, posiada on również swoje zalety, jednak nie jest to jedyny i idealny sposób palenia tłuszczu.
Artur Jobda

Leave a Reply